Nostalgitripp

Sitter i soffan med en mugg kaffe och en av kanelbullarna jag bakade igår (mums).

Tänker på massa saker tillbaka i tiden..tänk vad många minnen vi har alltså!
Hade så himla kul en period i mitt liv, det var väl  år 2000 och åren framåt, när sandra, Robin och jag var ute hos pappa och K varannan vecka ( deras mamma och min pappa är gifta), Sandra är ett år yngre än mig och vi hade så himla kul. Varje natt satt vi uppe (delade rum) och tittade på tjejfilmer och svullade kakor, glass, läsk, mackor, ja det som fanns hemma ;) Vi var aldrig trötta, satt uppe till 3-4 varje natt. Vi hade gemensamma kompisar och gick i samma gymnasieskola så det fanns hur mycket som helst att skvallra om. Det var som att sova över hos en kompis varje natt fast man var hemma liksom.
Pappa hyrde film till oss nästan varje kväll, haha det minns jag typ mest. I flera år åkte vi och hyrde film direkt efter skolan, lär ha blivit dyrt :P Sen åkte vi och käkade pizza eller nåt annat på pappas resturang när han inte orkade laga mat <3 Ja det var tider det :)

Sen alla sleepovers hos Rani :) När hon bodde i Ladugårsängen och vi träffades nästan varje dag för jag bodde ju i Tybble som var 10 min därifrån. Käkade riskakor med getost + oboy VARJE dag nästan. sjukt gott =D, tittade på massa komediserier och sen massa filmer. Sen på kvällen blev vi ofta sugen på nåt sött så vi sprang till konsum och köpte ingridienser och sen bakade vi kladdkaka eller chokladbollar. Sen blev vi sugna på nåt igen så vi gick till JourLivs och köpte cola. Och ofta kom pappa förbi, för han och Ranis mamma var jättebra vänner, och gav oss pengar till pizza. Det gillade vi!
Rani, minns du när vi tittade på OS tror jag det var, hockeymatcherna mitt i natten när vi gick till Konsum och köpte läsk innan dom började och vi var skiträdda för att det var så mörkt ute så vi gick mitt i vägen och höll om varandra haha :)


Ibland önskar jag att man kunde spola tillbaka tiden och uppleva allt igen. Man hade inte så många problem då, det var mest vilka kläder man skulle ha och hur man skulle fixa håret =P

Men det är rätt skönt att vara vuxen också ;)
Postat av: Rani

Du har fortfarande inte ringt!! Ok, det har bara gått 30 sek från förra kommentaren men iaf :p



Ja, allt var mycket mer okomplicerat då, men o så skönt det är ändå att vara "vuxen"

2009-08-09 @ 23:49:03
URL: http://hastvarning.blogg.se/
Postat av: Hanna

Läste kissies blogg o du undrade vart hon köpt nattlinnet..förmodligen så kommer hon skriva att det är hemligt men jag vet vart dom finns:)Så därför är jag snäll o ger dig en länk till det.

http://www.evasunderklader.se

2009-08-10 @ 14:26:55
URL: http://www.metrobloggen.se/TheSoundOfTears
Postat av: emma

hoppas du har en bra måndag (:

2009-08-10 @ 14:56:42
URL: http://metrobloggen.se/Obscene
Postat av: Rani

Suck... vad säga, vad säga ;)

2009-08-10 @ 17:14:00
URL: http://hastvarning.blogg.se/
Postat av: emma

thanks ;) vad gör du ikväll?

2009-08-10 @ 19:15:40
URL: http://metrobloggen.se/Obscene
Postat av: Tove

Såg att du gillade Kissies morgon nattlinne? Det finns att köpa billigt på www.haileys.se :)



Jag har själv köpt ett därifrån, kanon snabb frakt och service. Säkert därför kissie köpte det också. Det är verkligen sött.



Var bara det jag tänkte vara snäll och meddela dig. eftersom hon själv inte vill berätta.



Ha en skön dag! :)

2009-08-11 @ 09:09:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback